De Amerikaanse Dayna Kurtz is een veelzijdige dame. Met haar songs bewandelt ze een heel spectrum aan genres; van country ballad tot uitbundige rockabilly en van een zwaar chanson tot sexy blues. Gewapend met alleen een gitaar en haar zo kenmerkende krachtige, donkere stem wordt ze ook wel vergeleken met Nina Simone, Jeff Buckley en Marianne Faithfull. Kurtz speelde samen met vele groten der aarden zoals Elvis Costello, Richard Thompson, Rufus Wainwright, BB King en Norah Jones. Die laatste is een goede vriendin van Dayna en ze hebben ook al diverse keren nummers samen opgenomen.
In Europa raakte ze in 2003 bekend met de hit 'Love Get's In The Way', haar eerste album dat uitkwam in Europa sloeg in als een bom. In België stond ze onder meer in de grote zaal van de AB. Een goed jaar geleden verraste Dayna Kurtz met een eerste live-album. Het met haar vaste snarensecondant Robert Maché op diverse locaties in Nederland ingeblikte “Here Vol. 1” was een plaatje van een plaat. Een fantastisch souvenir aan een rondje briljante optredens waarbij Kurtz en Maché tegen een tot het absoluut noodzakelijke herleid decorum hun weg zochten doorheen zo ongeveer het volledige repertoire van de zingende liedjesschrijfster. Menig echte parel was het resultaat van die aanpak.
Vol. 1 kreeg nu een vervolg : Ook het gloednieuwe 2de album in de reeks 'Here Vol.2' (bij Lucky Dice Music) blijkt weer goed voor ruim tweeënveertig minuten luisterplezier van de bovenste plank. Opnieuw voel je je na het beluisteren van de acht liedjes geroepen om spoorslags op zoek te gaan naar de concertagenda van Kurtz en Maché. Bij een volgende gelegenheid wil je er immers absoluut ook zelf bij zijn. Zó knap is het allemaal, wat de twee brengen. Van een verbluffend mooie lezing van haar signature song “Another Black Feather” over het bezwerende “Somebody Leave A Light On” en het van de passie overlopende “You’re Not What I Need (But You’re All That I Want)” tot andere al wat oudere dingen als “Monroe” en “Venezuela”, het is is er telkens opnieuw boenk op. En dat geldt al evenzeer voor de twee covers waaraan Kurtz zich waagt. Het ons eerder vooral in de uitvoering van Johnny Adams bekende “Reconsider Me” en de Waits-Brennan-compositie “Talking At The Same Time” eigent ze zich echt wel met verve toe.
U hebt geluk : Dit voortreffelijke duo toert begin maart 2018 door België en Nederland en doen de Kultuurschuur aan op zaterdag 3 maart. Mis dit niet !
(bron: http://www.ctrlaltcountry.be)
In Europa raakte ze in 2003 bekend met de hit 'Love Get's In The Way', haar eerste album dat uitkwam in Europa sloeg in als een bom. In België stond ze onder meer in de grote zaal van de AB. Een goed jaar geleden verraste Dayna Kurtz met een eerste live-album. Het met haar vaste snarensecondant Robert Maché op diverse locaties in Nederland ingeblikte “Here Vol. 1” was een plaatje van een plaat. Een fantastisch souvenir aan een rondje briljante optredens waarbij Kurtz en Maché tegen een tot het absoluut noodzakelijke herleid decorum hun weg zochten doorheen zo ongeveer het volledige repertoire van de zingende liedjesschrijfster. Menig echte parel was het resultaat van die aanpak.
Vol. 1 kreeg nu een vervolg : Ook het gloednieuwe 2de album in de reeks 'Here Vol.2' (bij Lucky Dice Music) blijkt weer goed voor ruim tweeënveertig minuten luisterplezier van de bovenste plank. Opnieuw voel je je na het beluisteren van de acht liedjes geroepen om spoorslags op zoek te gaan naar de concertagenda van Kurtz en Maché. Bij een volgende gelegenheid wil je er immers absoluut ook zelf bij zijn. Zó knap is het allemaal, wat de twee brengen. Van een verbluffend mooie lezing van haar signature song “Another Black Feather” over het bezwerende “Somebody Leave A Light On” en het van de passie overlopende “You’re Not What I Need (But You’re All That I Want)” tot andere al wat oudere dingen als “Monroe” en “Venezuela”, het is is er telkens opnieuw boenk op. En dat geldt al evenzeer voor de twee covers waaraan Kurtz zich waagt. Het ons eerder vooral in de uitvoering van Johnny Adams bekende “Reconsider Me” en de Waits-Brennan-compositie “Talking At The Same Time” eigent ze zich echt wel met verve toe.
U hebt geluk : Dit voortreffelijke duo toert begin maart 2018 door België en Nederland en doen de Kultuurschuur aan op zaterdag 3 maart. Mis dit niet !
(bron: http://www.ctrlaltcountry.be)
KRISTISCHE STEMMEN LUISTERDEN
"Dayna Kurtz hypnotiseert het publiek met haar gouden strot." - 3voor12.
“Het mooiste optreden komt van de Amerikaanse singer-songwriter Dayna Kurtz. Haar stem is zwaar en een tikje duister, soms hard en gemeen. Spaarzaam begeleid door haar eigen akoestische gitaar en de schelle Telecaster van sidekick Robert Mache weet Kurtz van haar soulslijper It’s How You Hold Me een regelrechte tearjerker te maken. Weergaloos”. De Volkskrant
“Het mooiste optreden komt van de Amerikaanse singer-songwriter Dayna Kurtz. Haar stem is zwaar en een tikje duister, soms hard en gemeen. Spaarzaam begeleid door haar eigen akoestische gitaar en de schelle Telecaster van sidekick Robert Mache weet Kurtz van haar soulslijper It’s How You Hold Me een regelrechte tearjerker te maken. Weergaloos”. De Volkskrant
ALVAST WAT SFEER PROEVEN
met speciale dank aan schoenenzaak Anne-Marie Vermeulen uit Wetteren
|
Tickets
volwassenen kassa 15€, vvk 12€ studenten: kassa 12€, vvk 10€ |
locatieKapel van het Scheppersinstituut
Cooppallaan 128 9720 Wetteren (Overschelde) Er is een ruime parking tegenover de kapel. Bij extra drukte openen we ook de parking achter de lagere school. Ingang rechts van de kapel. Volg onze pijlen. |